Create your own Newspaper
When we protect our freedom of expression we are protecting also our other rights.
.When we protect our freedom of expression we are protecting also our other rights.
Publication
Newspaper - Magazine - Newsletter - Manual
a) On line b) On paper c) Both
.
a) School newspaper *
Supervised and approved by the principal, operated by group of teachers and group of schoolmates
b) Classroom newspaper *
Operated, supervised and approved by teacher * All classmates must participate
c) Student newspaper *
Operated by one or some classmates * Supervised and approved by teacher
.
How often? * ¿Qué tan frecuente?
a) Monthly (mensual) * b) Bi-weekly (quincenal) * c) Weekly (semanal) *
.
Base Topics * Temas principales
citizen journalism (periodismo ciudadano) * quality journalism (periodismo de calidad) * quality newspapers (periodicos de calidad) * languages (idiomas) * interview (entrevista) * correspondent (corresponsal) * collaborative projects (proyectos colaborativos) * Human rights * Charity
.
General topics * Temas generales
Culture (cultura) * Science (ciencia) * Art (arte) * Entertainment (entretenimiento) * Sports (deportes) * Explorations (exploraciones)
¡La prensa escrita no debe desaparecer!
No deben desaparecer los periódicos impresos
Les journaux devraient pas disparaître * Newspapers should not disappear * Газеты не должны исчезнуть * Os jornais não deve desaparecer * Zeitung darf nicht verschwinden
''La prensa escrita no debe desaparecer''
¿POR QUÉ? * WHY NOT? * POUR QUOI PAS?
RE-SEND THIS QUESTION TO ALL YOUR FRIENDS
ENVIAR RESPUESTA * SEND US YOUR ANSWER
.
MY HOMEWORK NETWORK * NON-PROFIT LEARNING RING * LANGUAGES * PROF JML * MEXICO
APRENDE IDIOMAS LEYENDO PERIODICOS
Imprime de 20 a 30 renglones del texto que acabas de leer. Subraya de 10 a 20 palabras. Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Traducelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Archiva y conserva esta hoja, y el contenido súbelo a tu blog o página personal.
Escribe tu noticia aqui,
Les journaux devraient pas disparaître * Newspapers should not disappear * Газеты не должны исчезнуть * Os jornais não deve desaparecer * Zeitung darf nicht verschwinden
''La prensa escrita no debe desaparecer''
¿POR QUÉ? * WHY NOT? * POUR QUOI PAS?
RE-SEND THIS QUESTION TO ALL YOUR FRIENDS
ENVIAR RESPUESTA * SEND US YOUR ANSWER
.
MY HOMEWORK NETWORK * NON-PROFIT LEARNING RING * LANGUAGES * PROF JML * MEXICO
APRENDE IDIOMAS LEYENDO PERIODICOS
Imprime de 20 a 30 renglones del texto que acabas de leer. Subraya de 10 a 20 palabras. Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Traducelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Archiva y conserva esta hoja, y el contenido súbelo a tu blog o página personal.
Escribe tu noticia aqui,
Invitation à tous les professeurs dans le monde
Cher professeur:
La plupart de nos amis pensent que c'est le moment de devenir plus actif sur l'utilisation du Web pour vraiment aider notre société.
Cher professeur:
La plupart de nos amis pensent que c'est le moment de devenir plus actif sur l'utilisation du Web pour vraiment aider notre société.
Quand nous aider à protéger la liberté d'expression, nous protégeons aussi tous nos autres droits. C'est pourquoi nous élargissons la suggestion de nos amis, lecteurs, visiteurs, et les fans qui nous ont invités à créer notre journal en classe pour enseigner à nos élèves de commencer à profiter de l'expérience et les avantages du fascinante monde du journalisme.
Nous avons besoin d'un journal étudiant et par toutes les écoles dans le monde. Créer votre journal en ce moment.
Vous n'avez pas à projeter un journal de quarante pages sur une base quotidienne. Pour les débutants, un journal mensuel imprimé sur une feuille unique fonctionne parfaitement.
C'est préférable un journal mensuel de circulation pour certaines années que d'un quotidien avec une quarantaine de pages, mais alors de quitter le projet après seulement quelques semaines.
Prêt? Commencez dès maintenant. Reblogg cette invitation à tous vos contacts.
Bonne chance.
'' Si je ne vais pas réussir à remporter le Prix Pulitzer, un jour, au moins un de mes élèves le fera!''
Bonne chance.
'' Si je ne vais pas réussir à remporter le Prix Pulitzer, un jour, au moins un de mes élèves le fera!''
Invitation to all the teachers in the world
Dear teacher:
Most of our friends believe this is the time to become more active about using the web to really help our society. When we help to protect the freedom of speech we are also protecting all our other rights. That's why we are expanding the suggestion of our friends, readers, visitors, and fans who have invited us to create our classroom newspaper to teach our pupils to start enjoying the experience and benefits of the fascinating world of journalism .
We need one student newspaper per every school in the world. Create your newspaper right now.
You don't have to project a forty pages newspaper on a daily basis. For begginers, a monthly newspaper printed on one single sheet will work great.
It's preferrable a monthly newspaper circulating for some years than a daily newspaper with forty pages but soon have to quit the project after only just a few weeks due to an excessive load work.
Ready? Start right now. Reblogg this invitation to all your contacts.
Good luck.
''If I won't succeed to win the Pullitzer Price someday, at least one of my students will!''
Comentarios
Publicar un comentario
En este espacio inserta tu tarea, traduccion, frase celebre, pagina web interesante, comentarios, etc.
Paste article and photo link here to be published after approval - Add link, translation, quote, comment, suggestion, to share with our students